חשבונית און ליין

הרבה שכירים חולמים להקים עסק עצמי ולאפשר לעצמם חופש רב יותר מכפי שמתאפשר להם כיום. מחסום עיקרי בפני הגשמת החלום הוא החשש ההגיוני מפני ההכרח לנהל את החשבונות המורכבים של העסק. אפשרות אחת היא לשכור רואה חשבון או מנהל חשבון שייגבו סכום משמעותי כל חודש. אפשרות אחרת היא לנהל את החשבונות בעצמכם – אפשרות יקרה גם היא, וכזו שמחייבת השקעת זמן משמעותית.

אפשר נוספת שכדאי לבדוק היא הנהלת חשבונות אינטרנטית – שיטה להנהלת חשבונות המאפשרות שירותים שונים. שיטה זו הפכה פופולארית ושימושית במיוחד בעשור האחרון. המשיכו לקרוא כדי ללמוד על השירותים השונים מהם אפשר ליהנות באמצעות הנהלת חשבונות אינטרנטית.

העולם אימץ כבר מזמן את הקדמה הטכנולוגית. כמעט כל מי שאנחנו מכירים מחובר בקביעות לסמארטפון כדי ליהנות מיתרונות שונים. אין סיבה לא לעבור להשתמש גם באפשרות ליצור חשבונית דיגיטלית באינטרנט. כבר מ-2004 החשבונית הדיגיטלית הפכה לחוקית ומוכרת על ידי רשויות המס. השימוש בחשבוניות נייר כבר נראה די מיושן ואף פוגע בתדמית העסקית. עוד לא עברתם לחשבונית לשכיר? כדאי לכם ללמוד על היתרונות הבולטים של החשבונית, ואולי בסוף תחליטו להצטרף אל עשרות אלפי בתי עסק המשתמשים בחשבונית כזו.

סליקה אונליין
אין סיבה לפספס אף לקוח; מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט הכוללת גם סליקה אונליין היא הדרך הבטוחה והנוחה ביותר לגבות תשלומים מכל הלקוחות – קבועים ומזדמנים.

הפקת דוחות מע"מ
עצמאים המחויבים בהגשת דו"חות מע"מ (לא עוסקים פטורים), יכולים להשתמש באפשרות של הפקת דו"חות מע"מ בעזרת המערכת וכך לחסוך זמן יקר ולהקטין טעויות אפשרויות וסיבוכים מיותרים עם מע"מ.

תלושי שכר לעובד
מלבד האפשרות ליצור חשבונית אונליין, המערכת המתקדמת מסוגלת גם להפיק תלוש שכר אונליין הכולל את כל המרכיבים הרלוונטיים. וגם – איך עושים תיאום מס?

ניהול גבייה יעיל
עצמאים בתחילת דרכם מתקשים לעתים קרובות לעסוק בגבייה של הכסף שמגיע להם. מערכת הנהלת חשבונות מתקדמת יכולה לסייע גם כאן ולמנוע מצבים שבהם אתם פשוט שוכחים לגבות תשלום מלקוחות.

מה הקטע עם חשבונית מס?
כל בעל עסק (מלבד עוסק פטור) מחויב להנפיק חשבונית בזמן ביצוע עסקה – זוהי חשבונית מס: מסמך בעל תוקף חוקי בו מתועדים פרטי העסקה, המוצר או השירות שנמכרו ללקוח, כולל מחיר וכמות. החשבונית חייבת לכלול מספר סידורי, תאריך ביצוע העסקה, פרטי העסק, מספר התיק במע"מ, שם לקוח, תיאור מוצר וסכום הכסף ששולם.

מבחינת רשויות המס, החשבונית מהווה הוכחה לביצוע העסק. מעקב אחר החשבוניות מאפשר לרשויות המס לבצע מעקב אחר גובה המחזור השנתי ולחשב את גובה שיעור המס שבעל העסק צריך לשלם.

חשבונית דיגיטלית אינה מודפסת על נייר – אלא מופקת כקובץ ממוחשב. על חשבונית זו חלים החוקים הרגילים של ניהול ספרים, בדיוק כמו על חשבונות מנייר.

אז מה ההבדל בין חשבונית מנייר לחשבונית אונליין?
ההבדל המהותי בין שתי החשבוניות הוא בצורת החתימה. חשבונית מנייר יכולה להיחתם פיזית על ידי בעל העסק, ואילו חשבונית דיגיטלית יכולה לכלול חתימה דיגיטלית (הנקראת גם "חתימה אלקטרונית"). חתימה זו היא למעשה קוד דיגיטלי ייחודי מוצפן המזהה את בעל הקוד. כדי לאמת את החשבונית וליצור זיקה בין מקבל החשבונית לבין בעל העסק – יש לצרף את החתימה לקובץ הממוחשב.

חשבונית דיגיטלית, תלוש שכר אונליין – יתרונות עיקריים

  • עם חשבונית דיגיטלית תחסכו זמן וכסף. בנוסף, חשבונית כזו לעולם אינה הולכת לאיבוד. בעולם החדש הדיגיטלי אין צורך בניירת, בקלסרים ובמקומות אחסון עבור החשבוניות שהונפקו, כי הכול נשמר במערכת הממוחשבת.
  • חשבונית אונליין חוסכת לכם כסף. הסטטיסטיקה מראה ששימוש בחשבונית ממוחשבת מאפשר לחסוך עד 80% מעלויות ההתעסקות עם חשבוניות ידניות.
  • את החשבון אפשר לקבל ולשלוח מכל מקום עם חיבור לאינטרנט – באמצעות מחשב, טאבלט או סמראטפון.


    לסיכום
    מספר העצמאיים ובעלי העסקים וגם עצמאי שכיר המשתמש בחשבונית אונליין ובהנפקת תלוש שכר אונליין הולך וגדל. אין צורך בידע נרחב בהפעלת מחשב כדי ליהנות מיתרונות השימוש בחשבוניות הדיגיטליות.

לא סגורים

אם הבנתם?

השאירו פרטים ונחזור

אליכם בהקדם

group-96@3x

לא סגורים

אם הבנתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם